Επειδή
υπάρχουν πολλά ερωτήματα για τα βήματα που απαιτούνται για αξιολόγηση
μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ, περιγράφουμε συνοπτικά τη διαδικασία, όπως αυτή
περιγράφεται στον Ν. 4547/2018 και την Υπουργική Απόφαση
211076/ΓΔ4/13-12-2018:  
Βήμα
1ο: Ο γονέας / κηδεμόνας ή το σχολείο ή διαπιστώνει ότι
κάποιος μαθητής εμφανίζει εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες – δυσκολίες. Οι ανάγκες – δυσκολίες ενδέχεται να διαπιστώνονται και από τη
διερεύνηση αναγκών που διενεργεί το ΚΕΣΥ.
Βήμα
2ο: Ο γονέας / κηδεμόνας
απευθύνεται ή καλείται, κατά περίπτωση, από την ΕΔΕΑΥ ή την Ομάδα Εκπαιδευτικής
Υποστήριξης για να υποβάλει αρχικά αίτημα στο σχολείο με το οποίο θα αιτείται και θα συναινεί στην έναρξη
της διαδικασίας αξιολόγησης – υποστήριξης του/της μαθητή/τριας.
Βήμα 3ο: Συντάσσεται,
αν δεν υπάρχει πρόσφατη, Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση για τον/τη μαθητή/τρια.
Την έκθεση εισηγείται ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος ή/και
του Τμήματος Ένταξης και των μελών της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της ομάδας εκπαιδευτικής
υποστήριξης μαθητών/τριών και περιλαμβάνει πιθανές άλλες παρατηρήσεις από το σύνολο των
μελών του Συλλόγου Διδασκόντων.
Βήμα
4ο: Με βάση την περιγραφική
παιδαγωγική έκθεση συντάσσεται
το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης με ευθύνη της Ε.Δ.Ε.Α.Υ. ή της
Ομάδας Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και σε συνεργασία με την οικογένεια του/της
μαθητή/τριας.
Βήμα
5ο: Η περιγραφική παιδαγωγική έκθεση και το αρχικό έντυπο του
Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης υποβάλλονται στο ΚΕΣΥ πριν την εφαρμογή
του Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, προκειμένου το ΚΕΣΥ να μπορεί να υποστηρίξει όλη τη διαδικασία.
Βήμα
6ο: Το σχολείο σε συνεργασία με την οικογένεια
εφαρμόζει το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης με ευθύνη της ΕΔΕΑΥ/Ομάδας
Εκπ/κής Υποστήριξης και με την υποστήριξη του ΚΕΣΥ. Το πρόγραμμα
αναπροσαρμόζεται στην πορεία, όπου χρειαστεί. Στο ίδιο έντυπο αποτιμώνται τα αποτελέσματά του
προγράμματος και διατυπώνεται πρόταση για αξιολόγηση του/της
μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ ή όχι.
Βήμα 7ο:  Αν μετά την εφαρμογή του
Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης, συνεχίζει να υφίσταται ανάγκη αξιολόγησης
του μαθητή/τριας από το ΚΕΣΥ, το σχολείο αποστέλλει Πρακτικό Συλλόγου
Διδασκόντων με αιτιολογημένη εισήγηση προς το ΚΕΣΥ, από την οποία να προκύπτει
ότι έγιναν όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις από τη σχολική μονάδα
του μαθητή και τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων αυτών. Συνυποβάλλεται ενδιάμεση
– τελική αξιολόγηση Βραχυχρόνιου Προγράμματος Παρέμβασης).
Βήμα 8ο: Ο γονέας σε συνεννόηση με
το σχολείο υποβάλλει αίτημα προς το ΚΕΣΥ για αξιολόγηση του/της μαθητή/τριας). Το ΚΕΣΥ ορίζει το χρόνο της αξιολόγησης με βάση το χρόνο υποβολής
του αιτήματος.
Βήμα
9ο: Η διεπιστημονική ομάδα
του ΚΕΣΥ αξιολογεί τον/τη μαθητή/τρια και εκδίδει αξιολογική έκθεση –
γνωμάτευση, συνοδευόμενη με προτάσεις. Η αξιολογική έκθεση επιδίδεται στον
γονέα / κηδεμόνα, ο οποίος με δική του ευθύνη τη διακινεί προς το σχολείο ή
άλλους φορείς. Με την παραλαβή της γνωμάτευσης, το σχολείο παραλαμβάνει από το γονέα-κηδεμόνα
και βεβαίωση παραλαβής της γνωμάτευσης την οποία αποστέλλει άμεσα στο
ΚΕΣΥ.
Σε
περίπτωση που ο γονέας απευθύνεται πρώτα στο ΚΕΣΥ, θα παραπέμπεται στο σχολείο,
προκειμένου να εφαρμοστεί η παραπάνω διαδικασία (περιγραφική έκθεση,
βραχυχρόνιο πρόγραμμα, πρακτικό συλλόγου διδασκόντων κλπ.), όπως προβλέπεται
στο νόμο.
To ΚΕΣΥ
ενημερώνεται από το σχολείο στο 5ο βήμα (κατά τη σύνταξη του Βραχυχρόνιου
Προγράμματος Παρέμβασης ή μετά τη σύνταξή του) ή και νωρίτερα, ανάλογα με την
υποστήριξη που κρίνει ή ΕΔΕΑΥ ή η Ομάδα Εκπαιδευτικής Υποστήριξης ότι
χρειάζεται από το ΚΕΣΥ. Σε κάθε περίπτωση το Βραχυχρόνιο Πρόγραμμα Παρέμβασης
κοινοποιείται στο ΚΕΣΥ πριν την εφαρμογή του και μετά την εφαρμογή του. 
Στις περιπτώσεις επαναξιολόγησης
μαθητών που έχουν ήδη γνωματευθεί από το ΚΕΣΥ/ΚΕΔΔΥ για ειδικές μαθησιακές
δυσκολίες - ανάγκες,  δεν απαιτείται η εφαρμογή της παραπάνω
διαδικασίας. O γονέας/κηδεμόνας υποβάλλει αίτηση επαναξιολόγησης
απευθείας στο ΚΕΣΥ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου