Αγαπητοί γονείς,
Eίναι γεγονός πως, μετά από
δυόμιση περίπου μήνες περιορισμού στο σπίτι, επιστρέφουμε στο σχολείο.
Επιστρέφουμε, έχοντας εκπληρώσει στο ακέραιο και με υψηλό αίσθημα
ευθύνης τις υποχρεώσεις μας απέναντι στους μαθητές και τις μαθήτριές μας
με την Εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ως Σύλλογος Διδασκόντων, καταβάλλαμε κάθε
δυνατή προσπάθεια και αξιοποιήσαμε όλα τα διαθέσιμα εργαλεία, με σκοπό την
κοινωνικοσυναισθηματική και την παιδαγωγική-εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών
μας.
Νιώθουμε την ανάγκη να σας ευχαριστήσουμε για το πνεύμα
συνεργασίας που επιδείξατε, για να στηρίξτε την διεξαγωγή αυτής της διαδικασίας
. Η συμβολή σας ήταν σημαντική για την επιτυχή έκβαση της ΕξΑΕ.
Η επιστροφή στο σχολείο, εντούτοις, ξέρουμε πως δεν θα είναι η ίδια, όπως πριν την εμφάνιση του COVID-19. Θα πρέπει να ακολουθήσουμε ειδικές οδηγίες και να εφαρμόσουμε συγκεκριμένους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας τόσο εμείς όσο και οι μαθητές και οι μαθήτριές μας.
Σας
ενημερώνουμε για τον τρόπο λειτουργίας του Σχολείου, από τις 1-6-20 ως τις 26-6-20.
1 Η κάθε τάξη χωρίστηκε σε δύο υποτμήματα που θα
λειτουργούν εκ περιτροπής, όπως ενημερωθήκατε από τους εκπαιδευτικούς των
τάξεων.
2 Η πρωινή προσέλευση θα γίνεται ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ
ΤΜΗΜΑΤΑ από την είσοδο της Κ. Αιτωλού. Οι μαθητές θα
προσέρχονται από τις 08:00π.μ και θα συγκεντρώνονται σε οριοθετημένο χώρο,
τηρουμένων των απαραίτητων αποστάσεων. Θα επιτηρούνται από τον εκπαιδευτικό που
τους διδάσκει την 1η ώρα και θα προσέρχονται εντός του διδακτηρίου
με σειρά και με απόσταση 1,5μ. μεταξύ τους.
3 Τα διαλείμματα θα γίνονται εκ περιτροπής (πρώτα οι μικρές τάξεις, Α Β Γ και ακολούθως
οι μεγάλες τάξεις Δ Ε ΣΤ), σύμφωνα με λεπτομερή προγραμματισμό που έγινε από
τον Σύλλογο Διδασκόντων. Οι μαθητές κάθε τμήματος θα βρίσκονται κατά την ώρα
των διαλειμμάτων σε οριοθετημένο χώρο και θα τηρούν τις μεταξύ τους αποστάσεις.
Η επιτήρηση θα είναι αυστηρή για την ασφάλεια όλων.
4 Οι μαθητές δε θα προβαίνουν σε ομαδικές
δραστηριότητες και δε θα χρησιμοποιούν κοινά είδη παιχνιδιού π.χ. μπάλες,
βόλους κ.α.
5 Οι βρύσες της αυλής θα παραμείνουν κλειστές, καθώς
πολλοί μαθητές δυσκολεύονται να τηρήσουν τους κανόνες υγιεινής και πίνουν απ’
ευθείας, χωρίς τη χρήση μπουκαλιού. Γι’ αυτό να μεριμνήσετε, ώστε τα παιδιά να
είναι εφοδιασμένα με μπουκαλάκι νερό από το σπίτι.
6 Το Σχολείο διαθέτει απολυμαντικά χεριών και χειροπετσέτες.
Παρόλα αυτά, καλό θα ήταν να έχει ο κάθε μαθητής χαρτομάντηλα και απολυμαντικό
υγρό.
7 Δε θα γίνεται κοινή χρήση γραφικής ύλης. Ως εκ
τούτου, ο κάθε μαθητής θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο τα προσωπικά του
αντικείμενα (μολύβι, γόμα, ξύστρα, μπογιές, τετράδια, μπλοκ). Όποιος μαθητής
επιθυμεί, μπορεί να έχει ατομικό μαρκαδόρο για γραφή στον ασπροπίνακα της τάξης.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα υπάρχει ένας κοινός μαρκαδόρος που θα
απολυμαίνεται μετά την αλλαγή χρήστη.
8 Οι εκπαιδευτικοί δε θα αγγίζουν τα αντικείμενα των
μαθητών. Επομένως, δε θα δίνονται φωτοτυπίες και ο έλεγχος των εργασιών θα
γίνεται με τη μέθοδο της αυτοδιόρθωσης, καθώς οι εργασίες θα γράφονται στον
πίνακα ή θα προβάλλονται με projector.
9 Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής παρουσιάσει
οποιοδήποτε σύμπτωμα αδιαθεσίας, θα μεταφέρεται σε καλά αεριζόμενο χώρο (για το σχολείο μας έχει
οριστεί ο χώρος του Τμήματος Ένταξης) και θα ενημερώνεται ο κηδεμόνας για την άμεση
παραλαβή του μαθητή από το σχολείο. Αν κάποιος μαθητής νιώθει αδιαθεσία νωρίς
το πρωί, οι γονείς οφείλουν να φροντίσουν για την παραμονή του στο σπίτι. Στο
σχολείο θα προσέρχονται ΜΟΝΟ οι απολύτως υγιείς μαθητές (το ίδιο ισχύει και για
τους εκπαιδευτικούς). Αν στο οικογενειακό περιβάλλον υπάρχουν άτομα που
εμφανίζουν συμπτώματα αδιαθεσίας οι μαθητές δεν προσέρχονται στο σχολείο, αν
δεν προηγηθούν ιατρικές οδηγίες.
10 Κατά την αποχώρηση, οι μικρές τάξεις Α, Β, Γ θα
φεύγουν από την έξοδο της Ορέστου. Οι γονείς θα περιμένουν πίσω από
τον χώρο που έχει οριοθετηθεί με λευκή διαγράμμιση. Οι μεγάλες τάξεις Δ, Ε,
ΣΤ θα αποχωρούν από την έξοδο της Κ. Αιτωλού. Οι εκπαιδευτικοί θα
φροντίζουν, ώστε να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις ασφαλείας και θα επιτηρούν
τους μαθητές, μέχρι να τους παραλάβουν οι κηδεμόνες.
11 Για τους μαθητές που δε θα προσέλθουν στο Σχολείο
αυτό το διάστημα, οι γονείς μπορούν να λαμβάνουν το υλικό διδασκαλίας από τον εκπαιδευτικό της τάξης
προσερχόμενοι στο σχολείο ή με τηλεφωνική επικοινωνία. Στην προκειμένη
περίπτωση, σας κάνουμε γνωστό πως αρχικά θα γίνει εμπεδωτική διδασκαλία, δια
ζώσης, του υλικού που διδάχτηκε εξ αποστάσεως. Σε περίπτωση που γίνει
διδασκαλία νέας ύλης, θα φροντίσουμε να υποστηρίξουμε τους μαθητές που θα
απουσιάζουν με συνέπεια και υπευθυνότητα, χρησιμοποιώντας τον προσφορότερο
τρόπο. Η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος δε θα πραγματοποιείται. Ως Σύλλογος
Διδασκόντων είμαστε αντίθετοι με την τοποθέτηση κάμερας στην αίθουσα
διδασκαλίας ( υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 Υπουργική Απόφαση ΦΕΚ
1859/Β/15-5-2020 «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» εξειδικεύτηκε περαιτέρω η
δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την απευθείας
μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό). Η απόφασή μας υποστηρίζει:
1 Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού
παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στη σχολική τάξη
καθώς και της ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης της οποίας χρήζουν οι μαθητές,
ιδιαίτερα λόγω της μικρής ηλικίας τους,
η οποία όχι μόνο δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ταυτόχρονης μετάδοσης του
μαθήματος με μέσα τεχνολογίας αλλά, επιπλέον, τείνει να μετατραπεί σε μια
αποστειρωμένη, δίχως τον απαραίτητο αυθορμητισμό διαδικασία, όπου περιορίζεται
σημαντικά η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στο
πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων, που προκύπτουν εντός τάξης.
2. Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά και τη δυναμική σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των μαθητών οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.
3. Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, κατά το οποίο μπορεί να πραγματοποιείται ταυτόχρονη μετάδοσή του με κατάλληλα μέσα τεχνολογίας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020.
2. Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά και τη δυναμική σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των μαθητών οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.
3. Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, κατά το οποίο μπορεί να πραγματοποιείται ταυτόχρονη μετάδοσή του με κατάλληλα μέσα τεχνολογίας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Ακολουθούμε αυστηρά τις οδηγίες των
επιστημόνων. Τα προσωπικά μας πιστεύω μπορούν να τηρούνται στους ιδιωτικούς μας
χώρους, όχι όμως και σε δημόσιες δομές, όπως είναι το Σχολείο. Στο Σχολείο
εφαρμόζεται ο κεντρικός σχεδιασμός για τον περιορισμό της διασποράς του covid 19.
Ευελπιστούμε στη συνεργασία μεταξύ όλων
των μελών της σχολικής κοινότητας, για να είμαστε όλοι ασφαλείς.
Καλή επάνοδο στον φυσικό μας χώρο, στο Σχολείο
Η Δ/ΝΤΡΙΑ
ΖΙΟΥΤΗ ΣΤΕΛΛΑ
Σας παραθέτω τα
ενημερωτικά εδάφια της εγκυκλίου για την επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων
και τις οδηγίες που στάλθηκαν από τον ΕΟΔΥ.
|
Ενημέρωση
σύμφωνα με την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με Αρ. Πρωτ.:
63417/ΓΔ4 Μαρούσι, 26/5/2020
|
Επαναλειτουργία των σχολικών
μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Τρόπος επαναλειτουργίας
σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης μετά την λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους.
Προτείνεται:
Aποφυγή συνωστισμού κατά την
προσέλευση - αποχώρηση στη σχολική μονάδα, φροντίζοντας να τηρούνται αποστάσεις
μεταξύ των μαθητών.
Για τον σκοπό αυτό, δεν
πραγματοποιείται η συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο πριν την έναρξη του
ωρολογίου προγράμματος και η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των
αιθουσών για την τήρηση αποστάσεων μεταξύ των μαθητών. Υπάρχει σύσταση για τον
φυσικό αερισμό των αιθουσών διδασκαλίας και την τήρηση των απαραίτητων μέτρων
ασφάλειας και υγιεινής. Η διδασκαλία γίνεται σε
υποτμήματα. Συστήνεται να υπάρχει μέριμνα διαχωρισμού των μαθητών
και κατά τα διαλείμματα.
• Σταδιακή
και με σειρά έξοδος των μαθητών στο προαύλιο.
• Διαφορετικοί
χώροι για τους μαθητές κάθε τμήματος/ υποτμήματος στο προαύλιο.
• Φυσικός
αερισμός των αιθουσών ιδίως στο διάλειμμα.
• Απαγόρευση
παιχνιδιών με μπάλα (π.χ. μπάσκετ, ποδόσφαιρο, βόλεϊ).
• Τήρηση των
οδηγιών καλής υγιεινής χεριών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας του Υπουργείου Υγείας και του Ε.Ο.Δ.Υ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΟΔΥ
ΛΟΙΜΩΞΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΟ ΚΟΡΩΝΟΪΟ SARS-CoV-2
(COVID-19) ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Σκοπός των παρακάτω οδηγιών είναι η
ενημέρωση των εκπαιδευτικών και του λοιπού προσωπικού των Δημοτικών Σχολείων
της χώρας (και μέσω αυτών και των μαθητών) σχετικά με τη λοίμωξη COVID-19, τα
μέτρα πρόληψης της διασποράς του ιού, τις απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση
εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη COVID-19 και γενικά την ασφαλή
επαναλειτουργία των Δημοτικών Σχολείων.
Πληροφορίες
για τη λοίμωξη COVID-19
Ο ιός SARS-CoV-2 μεταδίδεται από άνθρωπο σε άνθρωπο μέσω αναπνευστικών
σταγονιδίων που αποβάλλονται μέσω βήχα ή φταρνίσματος, ή με άμεση ή έμμεση
επαφή με εκκρίσεις του αναπνευστικού συστήματος (δηλαδή μέσω μολυσμένων χεριών
όταν αυτά έρχονται σε επαφή με το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια ή με επιμολυσμένες
επιφάνειες). Ο μέσος χρόνος επώασης της νόσου, δηλαδή το χρονικό διάστημα που
μεσολαβεί μεταξύ της μόλυνσης και της εκδήλωσης των συμπτωμάτων, είναι 5-6
ημέρες, ενώ κυμαίνεται από 2 έως 14 ημέρες.
Τα
συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 είναι:
· Πυρετός
· Βήχας
(συνήθως ξηρός αλλά μπορεί και με απόχρεμψη)
· Λαχάνιασμα
ή δυσκολία στην αναπνοή
· Κρυάδες
· Ρίγος
(τρέμουλο)
· Μυαλγίες
· Κεφαλαλγία
· Πονόλαιμος
· Ναυτία
/ έμετος
· Κοιλιακό
άλγος, διαρροϊκές κενώσεις
Ξαφνική
απώλεια γεύσης ή όσφρησης (δεν αναφέρονται στα παιδιά)
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το 80% των ασθενών με λοίμωξη
COVID-19 εμφανίζει ήπια νόσο ενώ το 20% των ασθενών μπορεί να εμφανίσει
πνευμονία με αναπνευστική δυσχέρεια και να χρειαστεί εισαγωγή σε νοσοκομείο.
Άτομα με υποκείμενα νοσήματα (καρδιοπάθεια, χρόνιο αναπνευστικό νόσημα,
σακχαρώδη διαβήτη, ανοσοκαταστολή) και άτομα άνω των 65 ετών έχουν αυξημένο
κίνδυνο σοβαρής νόσησης και εμφάνισης επιπλοκών. Η πλειονότητα των παιδιών με λοίμωξη
COVID-19 δεν εμφανίζει συμπτώματα ή εμφανίζει ήπια νόσο. Ο κίνδυνος σοβαρής
νόσου COVID-19 είναι πολύ χαμηλός για τα παιδιά. Λιγότερο από 2% των
καταγεγραμμένων κρουσμάτων διεθνώς αφορά σε παιδιά.
Γενικά προληπτικά μέτρα κατά της διασποράς του
νέου κορωνοϊού SARS-CoV-2 και άλλων ιών του αναπνευστικού στις εκπαιδευτικές
μονάδες
1.
Γενικές οδηγίες
Είναι σημαντικό να γίνεται συστηματική εκπαίδευση των παιδιών, με επίδειξη
του τρόπου εφαρμογής των μέτρων προφύλαξης, με πρακτική εξοικείωση των παιδιών
με τα μέτρα υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών, με επεξήγηση της λογικής των
μέτρων σε συνδυασμό με τη συζήτηση των χαρακτηριστικών του ιού και της νόσου με
τρόπο κατάλληλο για την κάθε ηλικία.
Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του
κινδύνου μόλυνσης.
Αποφυγή κοινής χρήσης ειδών γραφικής ύλης (π.χ. μολύβια, γόμες, μαρκαδόροι)
και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο
ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου
στους κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα,
καθώς και να χρησιμοποιούν κοινά σκεύη όπως ποτήρια και μπουκάλια.
Τακτικό και επιμελές πλύσιμο των χεριών με υγρό σαπούνι και νερό, για
τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα όταν είναι εμφανώς λερωμένα, και οπωσδήποτε πριν τη
λήψη τροφής και υγρών, μετά τη χρήση τουαλέτας και μετά από πιθανή επαφή με
εκκρίσεις ή άλλα σωματικά υγρά. Θα ακολουθεί προσεκτικό στέγνωμα χεριών με
χάρτινες χειροπετσέτες μιας χρήσης και απόρριψή τους στους κάδους απορριμμάτων.
Η υγιεινή των χεριών με χρήση αλκοολούχου αντισηπτικού διαλύματος που θα
βρίσκεται κοντά στην είσοδο της αίθουσας διδασκαλίας, πρέπει να εφαρμόζεται συχνά
και σε κάθε περίπτωση που κρίνεται απαραίτητο, κατά προτίμηση υπό την εποπτεία
εκπαιδευτικού της τάξης, ιδιαίτερα για τα μικρότερα παιδιά.
Ευαισθητοποίηση και
εγρήγορση για την πρώιμη αναγνώριση συμπτωμάτων. Σε περίπτωση εμφάνισης ακόμα
και ήπιων συμπτωμάτων λοίμωξης του αναπνευστικού (βήχας, καταρροή, πυρετός,
πονόλαιμος) παραμονή στο σπίτι και ενημέρωση των υπευθύνων.
Τήρηση
κοινωνικών αποστάσεων και περιβαλλοντικά μέτρα
· Επιμερισμός των μαθητών του τμήματος σε μικρότερες ομάδες με ανώτατο
αριθμό τους 15 μαθητές ανά αίθουσα.
· Προβλέπεται η
προαιρετική χρήση προστατευτικής μάσκας από το εκπαιδευτικό και το λοιπό
προσωπικό των σχολείων. Η σωστή χρήση της μάσκας είναι πολύ σημαντική (https://eody.gov.gr/covid-19-odigies-gia-ti-chrisi-maskas-apo-to-koino/)
· Παραμονή
κατ’ οίκον και αποχή από την παρακολούθηση μαθημάτων ή την εργασία οποιουδήποτε
ατόμου εμφανίζει συμπτώματα λοίμωξης αναπνευστικού ή πυρετό.
· Αποφυγή
στενής επαφής, εφόσον αυτό είναι δυνατό, με οποιοδήποτε άτομο εμφανίζει πυρετό
ή συμπτώματα από το αναπνευστικό, όπως βήχα ή φτάρνισμα.
· Αποφυγή
επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου
μόλυνσης.
· Αποφυγή
κοινής χρήσης ειδών γραφικής ύλης (π.χ. μολύβια, γόμες, μαρκαδόροι) και άλλων
προσωπικών αντικειμένων.
· Σε
βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του
αγκώνα ή με χαρτομάντιλο, απόρριψη του χρησιμοποιημένου χαρτομάντιλου στους
κάδους απορριμμάτων και επιμελές πλύσιμο των χεριών.
· Απαγορεύεται
τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα, καθώς και να
χρησιμοποιούν κοινά σκεύη.
.Τήρηση της κοινωνικής απόστασης κατά τη διάρκεια αθλητικών δραστηριοτήτων.
Αποφυγή ομαδικών παιχνιδιών με χρήση αντικειμένων(π.χ. μπάλες) ή εξοπλισμού που
θα χρησιμοποιείται από πολλά παιδιά ταυτόχρονα
· Τήρηση απόστασης στη σειρά αναμονής στην τουαλέτα και κατά την
είσοδο έξοδο από τις αίθουσες διδασκαλίας.
· Σύσταση για αποφυγή διοργάνωσης εκπαιδευτικών εκδρομών.
· Σύσταση για αποφυγή διοργάνωσης ενδοσχολικών εκδηλώσεων ή
συναθροίσεων που συνδέονται με ευρεία προσέλευση γονέων.
· Αποσυμφόρηση του γραφείου των εκπαιδευτικών.
Τι
πρέπει να γίνει σε περίπτωση που μαθητής εμφανίσει συμπτώματα συμβατά με
λοίμωξη COVID-19
· Ο μαθητής φοράει μάσκα και οδηγείται σε ειδικό καλά αεριζόμενο χώρο
απομόνωσης, που έχει προβλεφθεί σε κάθε μονάδα.
· Ειδοποιείται ο γονέας/ κηδεμόνας για να παραλάβει τον μαθητή, κατά
προτίμηση με χρήση μάσκας.
· Ζητείται αμέσως ιατρική αξιολόγηση, κατά προτίμηση με πρωτοβουλία
του γονέα/ κηδεμόνα. Σύμφωνα με την κρίση του θεράποντος ιατρού, εφόσον ο
μαθητής εμφανίζει συμπτώματα συμβατά με λοίμωξη COVID-19, πρέπει να γίνει κατά
προτεραιότητα μοριακό διαγνωστικό τεστ.
· Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει στο σπίτι του με
μάσκα, σε καλά αεριζόμενο δωμάτιο και σε απόσταση από τους συγκατοίκους του
(οδηγίες:
https://eody.gov.gr/neos-koronoios-covid-19-odigies-gia-frontida-ypoptoykroysmatos-sto-spiti/).
Τι πρέπει να γίνει αν έχουμε επιβεβαιωμένο
κρούσμα στην Εκπαιδευτική Μονάδα (μαθητής, εκπαιδευτικό ή λοιπό προσωπικό)
Αν το
τεστ βγει θετικό
· Ενημερώνεται αμέσως η εκπαιδευτική μονάδα και ο ΕΟΔΥ.
· Ο ΕΟΔΥ επικοινωνεί με τον υπεύθυνο στην εκπαιδευτική μονάδα για να
γίνει η επιδημιολογική διερεύνηση και ιχνηλάτηση των πιθανών επαφών
του ασθενή με επιβεβαιωμένο COVID-19 (εκπαιδευτικοί/μαθητές στην ίδια
αίθουσα, συμμαθητές σε εργαστήριο ή άλλη δραστηριότητα κ.λπ.).
· Ενδελεχής καθαρισμός και εφαρμογή απολυμαντικού στις επιφάνειες των
χώρων που δραστηριοποιήθηκε ο ασθενής.
· Ο μαθητής θα επιστρέψει στο σχολείο μετά την πάροδο 3 ημερών από την
υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του ΚΑΙ την παρέλευση
τουλάχιστον 10ημέρου από την έναρξη των συμπτωμάτων.
· Οι συμμαθητές του τμήματος θα απομακρυνθούν από το σχολείο, με
οδηγίες για στενή παρακολούθηση της υγείας τους και εφόσον δεν εκδηλώσουν
κάποιο ύποπτο σύμπτωμα, θα επιστρέψουν μετά από 10 ημέρες.
Αν το
τεστ βγει αρνητικό
· Ο μαθητής επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον 3
ημερών από την υποχώρηση του πυρετού και την ύφεση των συμπτωμάτων του.
Προτεινόμενο ενημερωτικό video:

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου